55% Pengguna Twitter adalah dari Platform Mudah Alih

Harapan Twitter untuk mendapatkan kemajuan sejak perubahan besar-besaran yang dilakukan tahun lepas bakal menjadi kenyataan. Tetapi daripada rekod dan statistik, gambaran bagaimana pecahan pengguna menggunakan Twitter daripada platform yang berbeza.

Gambaran ini membantu untuk membongkar satu teka-teki yang pengiklan yang cuba untuk memanfaatkan trafik dari Twitter telah berhadapan dengan masalah. Ia bertukar berdasarkan statistik semasa, bahawa 55% pengguna Twitter adalah dari platform mudah alih. Ini sudah tentu dapat membantu menjelaskan mengapa trafik Twitter berkurang padadari pautan laman web biasa.

Selama bertahun-tahun orang telah menghantar trafik Twitter ke laman web biasa hanya untuk melihat penukaran dan tindak balas yang lemah secara keseluruhan.

Pengiklan kini perlu memikirkan semula pendekatan mereka jika mereka mahu memanfaatkan hampir 100 juta pengguna aktif Twitter setiap bulan. Mereka juga perlu bekerja keras untuk menjaga kualiti kandungan mereka untuk berhadapan dengan pasukan anti-spam Twitter.

Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, terutamanya sejak Twitter meluaskan platform pengiklanan, usaha-usaha untuk menyingkirkan spam telah meningkat dua kali ganda. Mereka juga akan perlu menangani pengguna Twitter yang kini amat mahir mengesan peluang untuk menjual sesuatu di Twitter.

Labels: