Empat Ahli Lembaga Pengarah Tinggalkan Yahoo

Yahoo Borads
Bukan lagi rahsia bahawa Yahoo sekarang sedang bergelut, tetapi orang yang mereka upah untuk menetapkan perkara-perkara seolah-olah akan menyebabkan masalah di dalam koridor kuasa. Sejak Scott Thompson diambil, pengarah telah melompat seperti tikus di atas kapal yang sedang karam.

Ketua Pegawai Eksekutif pertama dan bersama bekas pengasas, Jerry Yang telah meninggalkan lembaga pengarah sementara di syarikat yang sama dengan beberapa aset terbesar di Yahoo, termasuk Alibaba.

Sekarang nampaknya Thompson telah bergolak sekali lagi kerana tiga orang lagi pengarah membungkus kotak mereka dan membersihkan meja mereka. Mereka termasuk Pengerusi Roy Bostock dan ahli lembaga Vyomesh Joshi, Gary Wilson, dan Arthur Kern.

Dalam surat kepada para pemegang saham, Bostock menggariskan sebab-sebab beliau berhenti, menyebut antara lain bahawa, "lembaga telah menyimpulkan bahawa dalam usaha untuk mempercepatkan transformasi syarikat, dengan gabungan Ketua Eksekutif Pegawai baru dengan satu pasukan dipertingkatkan pengarah bebas akan menyediakan Yahoo! dengan kepakaran dan perspektif yang diperlukan untuk memacu inovasi dan pertumbuhan di masa hadapan. Oleh itu, Mr Joshi, Encik Kern, Encik Wilson dan Saya telah menawarkan diri untuk tidak dipilih semula pada mesyuarat pemegang saham depan,".

Bercakap tentang isu ni, Thompson kini perlu untuk menyampaikan, kerana ketika anda menjatuhkan orang yang berkuasa dan memainkan sebagai Bostock dan Yang, tiada apa-apa kurang akan lakukan. Adakah Thompson boleh menyelamatkan Yahoo dari persaingan yang hebat?

Labels: