Google Mahu Jadi Seperti Foursquare?

google latitude
Google memperluaskan capaiannya merentasi media sosial - pertama dengan Google+, kini dengan Leaderboard, ciri baru yang membolehkan pengguna untuk mendapatkan mata untuk mendaftar masuk ke lokasi melalui Google Latitude.

Minggu lepas, Google telah melancarkan versi terkini Google Maps untuk Android, dilengkapi dengan ciri-ciri baru yang serupa dengan Foursquare.

Syarikat itu tidak menyatakan secara rasmi yang mereka mahu bersaing dengan Foursquare. Google tidak menyenaraikan Leaderboard sebagai satu ciri baru pada Android Google Maps update. Ia hanya mengatakan ia pepijat tetap dan mempunyai "prestasi bateri yang lebih baik untuk pengguna Latitud Sejarah dan Lokasi." Leaderboard hanya terdapat pada versi terbaru Google Maps, dan tidak semua orang mempunyai akses kepada ciri ni lagi.

Mereka menguji versi baru Google Maps dengan Leaderboards Latitud pada telefon pintar Android. Ia hanya boleh diakses selepas pengguna memeriksa tempat menggunakan Google Latitude. Pengguna peta boleh berkongsi lokasi mereka - kerana mereka mempunyai tahun lalu - dengan aplikasi Google Latitud. Selepas daftar-masuk, pengguna memperolehi mata dan dilayari ke laman Leaderboard, yang merupakan pengguna dan atau kawan dalam Google+.

Terdapat juga halaman global yang berada di tempat semua pengguna yang berdasarkan tempat dari check-in. Orang dengan mata yang paling banyak akan mendapat mahkota di atas atau ranking No 1 dia. Leaderboard tidak mempunyai Mayor, seperti Foursquare.

google Leaderboard

Labels: ,