LinkedIn Mencapai 150 Juta Pengguna

Rangkaian sosial profesional yang terbesar di dunia semakin membesar dan ia berkembang pesat. LinkedIn mengumumkan dalam siaran akhbar bahawa sejak November 2011, laman web tersebut telah berkembang sebanyak lebih 20 juta pengguna dan sekarang mempunyai 150 juta pengguna.

Pengumuman tersebut dibuat ketika LinkedIn membuat pendedahan tahunan prestasi sepanjang tahun 2011, dan melihat syarikat menjana pendapatan sebanyak $167 juta bagi suku terakhir 2011. Angka ini melebihi sasaran yang ditetapkan oleh penganalisis, yang telah diunjurkan $160 juta. Ini lebih baik daripada prestasi yang dijangka, mendapat perhatian dengan para pelabur yang melonjakkan harga saham LinkedIn 5% dalam perdagangan after-hours.
LinkedIn agak 'bersedih' sejak memasuki saham tahun lepas dan pencapaian Q4 2011 adalah sebenarnya peningkatan 105% berbanding tempoh yang sama pada tahun 2010. Terdapat juga berita baik mengenai prestasi keseluruhan LinkedIn pada tahun tersebut. Menurut pelepasan, syarikat mencatatkan pendapatan bagi tahun $522.2 juta; ini merupakan peningkatan 115% atas jumlah yang diperolehi pada tahun 2010 sebanyak $243.1 juta.

Malah Ketua Pegawai Eksekutif Jeff Weiner ditimbang di atas prestasi. Berkata Weiner, "S4 sekali lagi melebihi harapan kami untuk penglibatan ahli dan pertumbuhan perniagaan. Ia adalah akhir yang sesuai untuk tahun yang tidak akan dilupakan di mana kami terus memperkukuhkan kedudukan sebagai rangkaian terkenal yang profesional di web. "

Dalam skim besar, prestasi LinkedIn ini membuktikan bahawa mereka mempunyai asas pengguna yang fokus boleh menjadi salah satu jalan ke arah keuntungan.

Labels: