Microsoft Dakwa Dasar Privasi Google Sebagai Mitos

Minggu lepas, Google mengumumkan rancangan untuk membuat satu siri perubahan kepada dasar-dasar privasi mengenai beberapa produk yang paling popular, dan kebimbangan mengenai perkara itu mula muncul tidak lama selepas itu.

Ada yang mencadangkan supaya Google mungkin benar-benar merancang untuk meningkatkan kawalan ke atas akaun pengguna, dan perubahan baru ini akan menjadi sukar bagi pengguna untuk mengawal data mereka.

Microsoft pantas untuk mengambil kesempatan ini, dan memutuskan untuk melaksanakan promosi iklan di dalam beberapa akhbar di Amerika Syarikat, memberitahu pengguna apa sebenarnya rancangan Google.

Syarikat yang di bawah pangkalan Redmond itu mengambil peluang untuk menolak produk sendiri ke hadapan, yang membayangkan bahawa mereka akan, sebenarnya, menyampaikan keselamatan dan kebolehpercayaan yang pengguna perlukan.

"Para pengguna kami boleh: mengedit dan memadam history carian mereka; mengedit dan memadam sejarah viewing YouTube; mereka menggunakan banyak perkhidmatan kami yang ditandatangani di dalam atau keluar, menggunakan Google Dashboard dan Ads Preferences Manager kami untuk melihat data yang kami kumpul dan menguruskan sebagaimana ia digunakan, " kata Google.

Microsoft mendakwa yang dasar privasi mereka adalah lebih baik daripada Google. Ia mengatakan bahawa produk-produk yang datang dengan peningkatan ketelusan apabila ia melibatkan data pengguna berbanding penawaran Microsoft.

Microsoft telah ada usaha data pembebasan atau Papan Pemuka-seperti hab untuk pengguna. Dasar privasi mereka menyatakan bahawa "maklumat yang dikumpul melalui salah satu perkhidmatan Microsoft boleh digabungkan dengan maklumat yang diperolehi melalui perkhidmatan Microsoft yang lain."

Bagi mempertahankan dirin mereka, Google membalas kembali dengan berkata: "Kami sentiasa percaya yang terbaik untuk memberi tumpuan kepada pengguna kami dan bukannya serangan negatif ke atas syarikat-syarikat lain."

Labels: ,