Pinterest - Rangkaian Sosial Terbaru

Pinterest adalah tempat untuk mengatur dan berkongsi imej dalam talian yang anda rasa menarik atau memberi inspirasi. Setelah tersimpan atau dikongsi di Pinterest, imej ini akan dikenali sebagai Pins. Anda boleh mewujudkan Boards untuk mana-mana topik, apa saja yang anda rasa menarik.

Jika anda ingin ketahui lebih lanjut tentang Pinterest, , anda mestilah mendapat invitation terlebih dahulu. Anda boleh mendaftar untuk invitation di laman web ini, atau kemungkinan anda sudah ada rakan yang dengan senang hati akan menghantar invitation untuk anda.
pinterest

Apa yang perlu buat di Pinterest?

Pinterest boleh menjadi alat yang benar-benar berharga bagi orang yang mempunyai tujuan tertentu dalam minda mereka. Sesetengah orang membuat Boards untuk setiap bilik di dalam rumah dan kemudian pin idea menghias bilik tersebut.Artis menggunakannya untuk menyusun imej inspirasi untuk kerja-kerja mereka. Tukang masak menyimpan kotak resipi dalam talian. Pelajar kolej mungkin mewujudkan satu senarai membeli-belah benda-benda yang mereka perlu membeli untuk sekolah. DIY-ers boleh bookmark tutorial untuk projek-projek hari hujan. Boards boleh mempunyai beberapa penyumbang, supaya bekerjasama dengan rakan sekerja dalam projek mudah dengan idea-idea semua orang dan inspirasi di satu tempat.

Pinning adalah mudah dengan butang rasmi "Pin It", drag-and-drop browser extension yang mudah. Apabila anda mencari imej yang anda suka, hanya klik butang dan pilih gambar yang sama. Berikan pin kepada Boards, menambah teks yang disertakan, dan anda selesai. Jika Pin adalah sesuatu yang anda mahu membeli, termasuk harga dalam huraian dan ia akan melampirkan Pin untuk rujukan mudah. Jika anda mencari inspirasi sekarang, mengambil gambar dengan iPhone anda dan menambah kepada  Boards anda dengan aplikasi mudah alih (tiada sokongan Android pada masa ini). Anda juga boleh Repin siaran daripada orang lain.

Bagaimana ia menjadi sosial?

Pinning lebih menyenangkan apabila anda melakukannya bersama-sama. Untuk mencari Pinners lain, akses "Everything" drop-down menu dan tapis Boards mengikut kategori. Apabila anda melihat Pin yang baik, tinggalkan komen, Like, atau Repin kepada  Boards anda sendiri. Jika anda dapati  Boards yang terutama yang menarik, mengikuti kemas kini, atau menuju ke profil Pinner dan mengikuti semua  Boards-nya. Seperti Twitter, kewujudan rangkaian yang terbuka, jadi berikut tidak memerlukan kebenaran, dan anda tidak perlu mengikuti sesiapa.

Labels: ,