Twitter Dijangkan Menjana $540 juta Menjelang 2014

Rangkaian sosial dan laman media sosial yang sentiasa mempunyai satu matlamat, dan ia adalah untuk membuat wang yang banyak. Facebook telah membuktikan dengan promosi penuh ke platform iklan dan Twitter menyertainya tahun lepas dengan pelaksanaan penuh platform iklan sendiri. Pelancaran yang dihasilkan sekitar 139.5 juta dalam hasil iklan menurut firma penyelidikan pemasaran, eMarketer.

Tetapi anggaran eMarketer itu hanya berdasarkan prestasi masa lalu. Menurut penganalisa dari firma itu, Twitter dianggarkan untuk menjana $540 juta dalam hasil iklan menjelang 2014. Pertumbuhan ini dijangka datang daripada peningkatan penggunaan di AS pengguna platform mikro-blog yang popular, serta peningkatan kehadiran Twitter dijangka mempunyai di negara-negara lain.

Sudah ramai meramalkan bahawa Twitter akan melepasi paras 500 juta pengguna aktif pada akhir bulan Februari tahun ini, dan walaupun ini tidak berlaku, ia adalah jelas bahawa Twitter akan memecahkan 500 juta pada tahun ini.

Setakat ini banyak hasil iklan Twitter akan datang daripada jenama besar yang berpangkalan di Amerika Syarikat, tetapi firma Eropah dilaporkan berbaris memasang barangan mereka kepada pangkalan pengguna Twitter yang membesar. Satu-satunya harapan yang Twitter tidak meletakkan pengalaman pengguna untuk menjana duit kepada mereka.

Labels: