175,000 Tweets Baru Setiap 60 Saat

tweet
60 saat mungkin tidak banyak masa untuk kebanyakan perkara tapi dalam media sosial, ia jangka masa yang penuh sibuk. Keghairahan adalah aktiviti utama di sepanjang ruang masa yang pendek ini bahawa orang ramai sebenarnya telah mula mengukur perkara.

Pemasaran firma Social Jumpstart melihat baru-baru ini dan mengeluarkan beberapa fakta yang agak menakjubkan. Menurut kajian yang dibentangkan di infografik, lebih 175,000 tweet dihantar. Ini berjumlah 10.5 juta tweets setiap jam.

Sudah tentu, tiada kajian apa yang berlaku dalam 60 saat di internet boleh tidak termasuk Facebook dan gergasi rangkaian sosial lain. Menurut kajian itu, 700,000 mesej dihantar setiap minit. Foursquare mendapat sekitar 2,000 check-in dan Pinterest, pendatang baru mendapat kira-kira 1090 pengunjung. YouTube mendapat kira-kira 2 juta views video dan Tagged mendapat kira-kira 3500 sambungan rakan baru.

Keseluruhan nombor tidak kira bagaimana anda memilih untuk melihat ia adalah berita baik untuk sosial media di kalangan semua aktiviti ini adalah beberapa perbelanjaan. Dan jika itu diterjemahkan kepada nombor yang lebih besar, ekonomi akhirnya akan memberi manfaat.

Labels: