Apa Itu Google Play?


Apakah Google Play?

Google Play secara keseluruhannya cloud-based untuk semua muzik, filem, buku dan aplikasi disimpan dalam talian, sentiasa tersedia untuk anda, dan anda tidak perlu bimbang tentang kehilangan mereka atau menggerakkan mereka lagi.

Apa yang berlaku kepada Android Market?

Android Market telah ditukar nama kepada Google Play atau anda boleh mengatakan bahawa ia telah digabungkan untuk Google Play.

Di mana aplikasi yang dibeli saya, muzik, filem, buku pergi?

Semua item-item akan disimpan di dalam cloud dan tidak akan membazir ruang hard disk pada komputer, tablet anda, atau telefon. Apabila anda membeli sebuah aplikasi, filem, lagu, atau buku di laman web Play, kandungan akan tersedia dengan serta-merta pada telefon Android anda atau tablet. Jika anda menyewa filem pada tablet Android anda, ia menjadi tersedia untuk paparan di desktop anda.

Apakah perkhidmatan Google yang lain daripada Android Market telah digabungkan?

Android Market akan menjadi "Play Store."
Google Music akan menjadi "Play Music."
Google Movies akan menjadi "Play Movies."
eBookstore akan menjadi "Play Books."

Bolehkah saya memuat naik filem dan muzik saya sendiri?

Google Music, yang membolehkan anda menyimpan sehingga kepada 20,000 lagu, akan tetap sama. Tetapi Google tidak membenarkan anda untuk memuat naik filem anda sendiri untuk akses di dalam awan. Filem Main app semata-mata berfungsi sebagai perkhidmatan filem sewa.

Saya tidak mempunyai peranti Android. Saya boleh menggunakan Google Play?

Ya, anda boleh menyewa filem, memuat naik dan membeli muzik, dan membeli buku-buku pada satu komputer, dan mengakses semua apa-apa pada desktop lain. Malah sokongan iOS akan datang dalam masa terdekat.

Labels: