Bolehkah Rangkaian Sosial Menambahbaik Sebuah Pawagam?

Sebuah pawagam di Globe dan Mail Kanada bercadang membuat panggung sebagai tempat yang lebih sosial dengan Facebook dan LinkedIn. Semasa menggunakan peranti bergerak dengan tunjuk berhenti LCD skrin boleh asing sebelum ini, rangkaian sosial boleh berubah menjadi satu pengalaman yang sebenar.

The Guardian baru-baru ini menerbitkan sebuah ruang oleh pengkritik teater Kelly Nestruck yang mencadangkan pawagam harus membangunkan sebuah aplikasi yang serupa dengan media sosial profil-sistem berkuasa yang digunakan oleh syarikat penerbangan.

"Produksi teater moden, bagaimanapun gagal untuk meneroka kemungkinan yang menghubungkan ahli penonton. Dengan memaparkan siapa yang akan menjadi penonton sebelum tayangan, ia lebih berkemungkinan anda akan bertemu kawan anda. Setiap kali saya telah berbual-bual dengan orang asing dalam gerai, walau bagaimanapun, ia membawa kepada pengalaman teater yang lebih banyak. Sebahagian besar kenangan masa kecil adalah terlibat dengan rakan - rakan ahli penonton yang berdiri dalam barisan yang cuba untuk mendapatkan tiket untuk persembahan yang dijual," kata Nestruck.

Program tempat duduk yang dinamakan dalam posisi sebagai inspirasi untuk rangkaian sosial sebelum tayangan bermula adalah dari program KLM Royal Dutch Airlines Meet and Seat. Meet dan Seat membolehkan penumpang menentukan siapa yang mereka mahu duduk di sebelah, meletakkan butir-butir peribadi mengenai individu-individu dalam penerbangan yang sama dari sosial media.

Labels: