Google+ Mempunyai 50 Juta Pengguna "Aktif" Sehari

Google+ sudah tentu berjaya meraih perhatian, walaupun ia tidak selalu untuk 'sebab' yang terbaik. Google+ berkembang dengan cepat, ia mempunyai lebih 100 juta pengguna dalam masa kurang dari setahun sejak pelancaran.

Jika ini adalah mana-mana laman lain, yang akan menjadi besar. Tetapi ini adalah Google yang mempunyai kira-kira satu bilion orang yang menggunakannya setiap bulan.
Sejak Google+ dibina ke dalam Google dan mebawa lebih banyak perkhidmatan, ia menjadi lebih keras dan sukar untuk dielakkan. Sekali lagi, jika ini adalah mana-mana laman lain, ia akan menjadi agak mudah, metrik seperti berapa ramai orang yang melawat tapak dalam sebulan, berapa kerap mereka datang kembali dan berapa lama mereka tinggal dan mudah berbanding dengan produk-produk lain.

Tetapi sejak Google+ dibina ke dalam semua, walaupun orang tidak benar-benar melawat Google+, mereka masih boleh "menggunakannya". Sekurang-kurangnya, itulah yang Google berhujah dan mereka betul.

Dengan itu, Google kini mempunyai 50 juta orang penggunaan Google+ setiap hari, iaitu mereka pergi ke mana-mana laman Google yang telah ada Google+ terbina. 100 juta orang menggunakan perkhidmatan setiap bulan.

Labels: