Majoriti Pengguna Pinterest adalah Wanita

Majoriti Pengguna Pinterest adalah Wanita
Cadangan bahawa perkongsian imej dan tapak rangkaian sosial Pinterest yang popular adalah untuk wanita akan dikutuk, tapi jumlah yang betul seolah-olah menyatakan dengan tepat pasal tersebut.

Menggunakan data yang menyeluruh yang berkumpul dari organisasi seperti comScore, Modea, sebuah syarikat perlombongan data dan pandangan yang telah meletakkan bersama infografik yang menerangkan dengan jelas perlembagaan Pinterest.

Menurut kepada infografik, 68.2% semua pengguna Pinterest adalah wanita. Dominasi wanita ini merebak merentasi semua benda lain juga. Tapak itu banyak diwakili di Facebook dan berdasarkan data yang dikumpul lebih 90% daripada peminat di Facebook adalah wanita.

Tapak tersebut seolah-olah juga menarik banyak wanita dengan kanak-kanak sebagai lebih daripada 50% daripada wanita yang berdaftar di laman web ini adalah wanita. Ini menjadi persoalan jika Pinterest adalah tidak lebih daripada sebuah tapak scrapbooking yang dimajukan. Dengan lebih 1.36 juta lawatan unik harian, penyokong Pinterest tidak terlalu bimbang tentang demografi.

Lagipun, wanita dengan kanak-kanak mempunyai peluang pengiklanan dan setakat ini beberapa jenama di atas platform seolah-olah untuk mempercayai ini. Nordstrom misalnya mempunyai lebih 9276 pengikut. Jumlah ini masih tidak sebesar pengikut Whole Foods yang mempunyai lebih 12,800 pengikut.

Labels: