Yahoo Akan Laksanakan Perkhidmatan Do Not Track

Yahoo Billboard
Gergasi carian yang sedang bergelut,Yahoo baru mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan perkhidmatan Do Not Track (DNT) mereka sendiri di seluruh rangkaian global awal musim panas ini, yang membolehkan para pengguna untuk memilih daripada fungsi ads-targeting merentasi portfolio laman web.

Yahoo mengatakan bahawa penyelesaian kepala DNT telah dalam pembangunan sejak tahun lepas dan direkabentuk untuk bekerja selaras dengan prinsip-prinsip Digital Advertising Alliance (DAA). Syarikat itu akan menyediakan papan pemuka dengan pilihan untuk membolehkan pengunjung laman web untuk "menyampaikan iklan mereka mensasarkan keutamaan kepada Yahoo."

Petikan sidang media Yahoo:
Yahoo! has been a leader in the DNT discussion and has a proven history of providing enhanced transparency and heightened control to its users. This implementation continues our leadership in user privacy where Yahoo! was among the first to launch an Ad Interest Manager three years ago and the industry AdChoices Icon program two years ago. With this new feature, Yahoo! continues its leadership in privacy innovation while continuing to create the free online services consumers demand that are made possible through advertising.
Langkah itu datang selepas Suruhanjaya Perdagangan Persekutuan (FTC) Amerika Syarikat mula memberikan tekanan kepada syarikat-syarikat Internet untuk melaksanakan sistem Do Not Track yang akan memberikan pengguna lebih kawalan ke atas data peribadi dalam talian mereka.

Labels: