Facebook Lancarkan Antivirus Marketplace

Facebook Antivirus Marketplace
Facebook telah melaksanakan fungsi baru untuk melindungi pengguna dengan pelancaran Antivirus Marketplace, sebuah portal baru pada rangkaian sosial yang akan menawarkan lesen percuma untuk perisian antivirus dan menggunakan URL blacklists daripada lima antivirus terbesar di dunia dan syarikat-syarikat keselamatan Internet.

Marketplace tersebut akan menjadi host penyelesaian dari Microsoft, McAfee, TrendMicro, Sophos, dan Symantec, menggabungkan unique blacklists yang dijana oleh setiap syarikat ke dalam penapis sendiri Facebook perlindungan anti-phishing dan malware, sekaligus melingungi pengguna Facebook apabila mereka melayari dan berinteraksi dengan rangkaian sosial.

Untuk mengakses alat perlindungan baru, anda perlu melawat Facebook Security Page dan pilih daripada pilihan yang disenaraikan di halaman. Sebagai contoh, McAffee menawarkan lesen percuma kepada perisian AV untuk tempoh enam bulan, apa yang anda perlu lakukan adalah mendaftar melalui link yang disediakan.

Facebook juga akan menyediakan kemudahan untuk setiap syarikat keselamatan untuk menyediakan bahan-bahan pendidikan tentang browsing best practices, keselamatan data dan mesej ketara yang lain. Kemaskini boleh dikongsi secara terus kepada News Feed dengan hanya klik Like pada Facebook Security Page.

Facebook percaya perkongsian dengan Microsoft, McAfee, TrendMicro, Sophos, dan Symantec akan "lebih baik membantu kita mempertahankan daripada ancaman sedia ada, menjangkakan yang baru, dan orang lengan dengan alat-alat yang mereka perlukan untuk melindungi diri mereka."

Labels: