Google Drive Dilancarkan

Google Drive
Akhirnya Google telah melancarkan perkhidmatan penyimpanan fail berasaskan cloud iaitu "Google Drive" kepada orang ramai. Perkhidmatan percuma ni boleh digunakan untuk memuat naik, berkongsi, bekerjasama, dan menyimpan semua fail anda secara online.

Anda boleh memuat naik dan mengakses semua fail anda, termasuk video, foto, Google Docs, PDF dan banyak lagi menggunakan Drive Google.

Google Drive dibina untuk bekerja dengan lancar dengan pengalaman Google secara keseluruhan. Anda boleh melampirkan foto dari Google Drive ke post di Google+, dan tidak lama lagi anda akan dapat untuk melampirkan fail dari Google Drive terus kepada emel di Gmail.

Google Drive adalah platform terbuka, Google bekerja dengan pemaju pihak ketiga supaya anda boleh melakukan perkara-perkara seperti faks dan mengedit video terus dari Google Drive.

Anda boleh memulakan dengan 5GB penyimpanan percuma yang cukup untuk menyimpan gambar yang ber-resolusi tinggi dan macam-macam lagi. Boleh juga memilih untuk menaik taraf ke 25GB $ 2.49/month, 100GB untuk $ 4.99/month atau lebih 1TB $ 49.99/month . Apabila anda menaik taraf ke akaun yang dibayar, penyimpanan akaun Gmail anda juga akan bertambah menjadi 25GB.Google Drive

Google Drive adalah sebuah rumah baru untuk Google Docs, fai dan folder. Google Drive membolehkan anda:
Dapatkan Google Drive anda sekarang!

Cross posted on Shahrulsite Blog

Labels: ,