LinkedIn Lancarkan Aplikasi untuk iPad

Aplikasi LinkedIn untuk iPad
Menulis di blog LinkedIn, Manish Sharma, Pengurus produk LinkedIn, berkata aplikasi tersebut bertujuan untuk menyediakan pengalaman yang paling menarik bagi pengguna iPad. Aplikasi direka untuk menjadi pembantu peribadi, dengan ciri-ciri seperti integrasi kalendar dan memberi tumpuan kepada berita diperibadikan LinkedIn, yang menunjukkan apa artikel berita yang popular di kalangan rakan-rakan.

Walaupun 150 juta pengguna LinkedIn menjadikan ia salah satu rangkaian sosial paling popular di dunia, hanya satu pertiga dari pengguna menyemak laman tersebut setiap hari. Sebagai perbandingan, lebih daripada separuh ahli-ahli Facebook menggunakan laman web ini setiap hari.

Satu tinjauan di Twitter mendedahkan bahawa ramai ahli LinkedIn jarang terlibat dengan perkhidmatan tersebut. Seorang pengguna berkata: "Apa yang saya lakukan adalah menerima permintaan link, selain dari tu tak ada apa-apa!" Seorang pelajar berkata "Pensyarah mengesyorkan kami menetapkan satu, saya hanya menambah kawan-kawan untuk LinkedIn saya."

Walaupun lebih daripada dua kali ganda daripada tahun lepas, keuntungan LinkedIn jatuh dari tahun-ke-tahun, dan pendapatan pengiklanan meningkat lebih perlahan berbanding daripada sumber-sumber lain. Ia kini membuat separuh wang melalui menjual perkhidmatan kepada syarikat pengambilan, yang boleh menghantar senarai kerja dan mencari bakat.

LinkedIn memperkenalkan pengiklanan pada aplikasi bergerak awal tahun ini. Menggalakkan penggunaan perkhidmatan yang lebih tinggi, termasuk melalui aplikasi iPad, mencadangkan satu usaha untuk mempelbagaikan pendapatan dengan meningkatkan hasil pengiklanan.

Labels: