Perbandingan Instagram dan Foursquare dari Segi Nilai

foursquare
Jika Instagram bernilai $1,000,000,000, berapakah nilai Foursquare? Instagram membuat gerakan kenaikan harga di pasaran, berkesan meletakkan penanda pemulaan pertumbuhan tinggi mungkin menyuruh dari segi 'nilai' kepada gergasi lain, seperti Facebook.

Berikut adalah fakta bahawa anda mungkin telah terlupa: pusingan terakhir Foursquare adalah $50 juta dalam modal pada penilaian $600 juta. Pusingan terakhir Instagram, sehari sebelum Zuck ambil alih.Ia hanya bernilai kira-kira $50 juta pada penilaian sebanyak $500 juta.

Foursquare juga secara ringkas syarikat berteknologi yang paling hangat. Apa yang menarik, walaupun apa yang telah terjadi kepada Foursquare. Berurusan dengan AMEX, dan tetapan barangan yang boleh menghasilkan wang semalaman memberi Foursquare potensi hasil yang luar biasa, terutama diberikan ketumpatan pengguna di kawasan tertentu; di tempat mereka, ia adalah sebahagian daripada fabrik kehidupan.

Walau bagaimanapun, Foursquare mempunyai masalah, iaitu pertumbuhan pengguna. Manakala Instagram menambah 10 juta pengguna dalam masa 10 hari, Foursquare mempunyai sejumlah 15 juta pengguna daripada Janurari tahun ini. Ia adalah pada 10 juta pada bulan Jun 2011. Itulah pertumbuhan 50% dalam kira-kira setengah tahun.

Tidak ada nombor yang berkesudahan Facebook dibayar untuk setiap pengguna Instagram sejak beberapa hari lepas. Pastinya, bahawa kos per pengguna telah menurun, sebagai Instagram telah meletup sejak jualan. Walau bagaimanapun, angka sekitar $30 yang paling biasa.

Kini, 15 juta pengguna pada bulan Januari adalah titik data paling terkini. Ok, kita anggap yang Foursquare telah mempercepatkan kadar pertumbuhan, dan pada hari ini telah mencecah paras 20 juta pengguna.Di Instagram $30 bagi setiap pengguna metrik, Foursquare kini bernilai $600 juta! itulah nilainya pada pusingan terakhir pembiayaan.

Labels: ,