Pinterest Melonjak Sebagai Laman Sosial Ketiga Paling Popular

Laman media sosial popular Pinterest memecahkan rekod seluruh Interwebs. Tapak yang membolehkan pengguna yang dipanggil "pinners" untuk menghantar "board" koleksi penuh dengan imej, telah menyaksikan pertumbuhan pesat dalam bulan lepas.

Kita telah mengambil perhatian sebelum ni Pinterest yang telah mengatasi beberapa referer lain dalam menghantar trafik ke laman. Walaupun mereka telah melihat kontroversi soalan mengenai pelanggaran hak cipta bahan yang dikongsi, Pinterest tergantung dan berkembang.

Pinners mempunyai keupayaan untuk berkongsi imej terus dari tapak lain, boleh memuat naik imej mereka sendiri, atau boleh "pin semula" imej orang lain yang telah dikongsi. Tapak tersebut yang paling popular di kalangan wanita dan mempunyai fokus utama reka bentuk dan bahan seni. Tetapi, walaupun majoriti penonton yang seolah-olah menjadi demografi sempit, mereka membungkus pukulan pasaran yang besar.

Pinterest menunjukkan dirinya yang perlu diambil kira melalui nombor trafik sahaja. Menurut Laporan 2012 Marketer Digital: Tanda Aras dan Trend yang dikeluarkan oleh Experian:
Pinterest adalah ketiga paling popular di AS dalam rangkaian laman sosial di belakang Facebook dan Twitter, dengan trafik hampir 50% pada bulan Februari 2012 berbanding Januari 2012 ... Mereka menerima hampir 21.5 juta jumlah kunjungan pada minggu berakhir 28 Januari, 2012, hampir 30 kali bilangan jumlah kunjungan berbanding hanya enam bulan sebelumnya.
pinterest-experian
Baru-baru ini, Pinterest mendengar rayuan pinners dan mengaktifkan ciri baru yang membolehkan mereka memilih imej tertentu sebagai perlindungan pinboard. Ramai pengguna telah meminta untuk dibenarkan untuk membuat satu atau lebih daripada pinboards mereka untuk membolehkan mereka untuk mengumpul idea-idea hadiah dan pelan tanpa dilihat oleh kanak-kanak atau orang lain yang mereka ingin untuk menyimpan rahsia.
Follow Me on Pinterest

Labels: