Twitter Lancarkan Brand Pages di Jepun

office twitter
Twitter pertama kali melancarkan Brand Pages di Amerika Syarikat pada Disember tahun lepas dan empat bulan kemudian ciri pengiklanan itu telah sampai ke Jepun, pasaran pertama di Asia.

DoCoMo, mobile operator terbesar di negara itu, national retailer Lawson dan Warner Entertainment Jepun adalah syarikat pertama yang akan mengambil kesempatan daripada Pages, berdasarkan blog Twitter Jepun, melalui Asiajin.

Ia adalah sedikit memeranjatkan yang Twitter telah memilih Jepun sebagai pasaran ketiga untuk melancarkan Brand Pages - di belakang Amerika Syarikat dan United Kingdom, yang kedua mendapat ciri-ciri pada Februari - sebagai perkhidmatan microblogging telah berjaya dijual di Jepun. Twitter telah dipecahkan ke dalam arus perdana di Jepun, di sebuah negara yang secara tradisinya menjadi pilihan perkhidmatan domestik kepada orang-orang dari luar negara.

Tahun lepas pengasas Twitter Jack Dorsey mengambil saham pertumbuhan yang menakjubkan, yang bermula dengan membenarkan pemilik Tamagotchi untuk memberi makan haiwan kesayangan mereka dengan lebih mudah, sebelum menjadi (dikatakan) rangkaian sosial Jepun yang paling popular.

Pengenalan Brand Pages adalah satu lagi mercu tanda bagi Jepun, yang merupakan pasaran pertama yang Twitter pilih untuk perkhidmatan sepenuhnya diterjemahkan. Jepun telah menikmati faedah yang lain juga, seperti hashtag sokongan, yang telah ditambah tahun lepas, dan itulah sesuatu yang hanya beberapa versi sokongan hari ini bukan Bahasa Inggeris.

Ia seolah-olah bahawa Brand Pages akan mula merebak di seluruh negara-negara Asia dalam masa terdekat.

Labels: