Microsoft Umumkan Tablet Surface

Tablet Microsoft Surface
Microsoft telah secara rasmi mengumumkan tablet pertama mereka, tablet yang dikuasakan oleh Windows 8 Microsoft Surface, pada majlis di Los Angeles.

Pengumuman ini datang selepas seminggu spekulasi dengan beberapa meramalkan bahawa Microsoft telah melancarkan TV sendiri, atau bekerjasama dengan Barnes & Noble untuk sejenis peranti tablet. Sebaliknya, Microsoft Surface adalah apa yang dijangkakan: tablet Windows 8 itu jelas menjurus untuk menyerang iPad.

Tablet itu sendiri adalah sangat nipis pada hanya 9.33 milimeter, dan paparan 10.6 inci. Ia menjalankan Windows RT, varian Windows 8 varian yang disesuaikan untuk peranti yang menjalankan cip ARM. Setiap sudut berbentuk serong untuk menjadikannya lebih mudah untuk dipegang. Ia adalah PC pertama dengan kes magnesium, dan berat hanya 1.5 pound (680 gram). Surface didatangkan dengan sebuah kickstand, jadi anda boleh dengan mudah meninggikannya tanpa cover sokongan.

Tablet Microsoft Surface untuk Windows RT akan datang dalam varian 32 gigabit dan 64 gigabit, dengan harga yang "bersaing dengan tablet ARM". Versi Intel akan berharga lebih tinggi untuk dimuatkan dalam kapasiti penyimpanan yang lebih tinggi.



Spesifikasi Microsoft Surface

Surface

Surface untuk Windows RT
OS: Windows RT
Light(1): 676 g
Thin(2): 9.3 mm
Clear: 10.6” ClearType HD Display
Energized: 31.5 W-h
Connected: microSD, USB 2.0, Micro HD Video, 2×2 MIMO antennae
Productive: Office ‘15’ Apps, Touch Cover, Type Cover
Practical: VaporMg Case & Stand
Configurable: 32 GB, 64 GB

Surface untuk Windows 8 Pro
OS: Windows 8 Pro
Light(1): 903 g
Thin(2): 13.5 mm
Clear: 10.6” ClearType Full HD Display
Energized: 42 W-h
Connected: microSDXC, USB 3.0, Mini DisplayPort Video, 2×2 MIMO antennae
Productive: Touch Cover, Type Cover, Pen with Palm Block
Practical: VaporMg Case & Stand
Configurable: 64 GB, 128 GB

Labels: ,