Reka Bentuk Baru Aplikasi Foursquare

Map baru foursquare
Aplikasi Foursquare untuk iPhone dan Android mendapat rekabentuk baru yang lengkap untuk maklumat terkini. Antara muka diselaraskan menggunakan kurang butang daripada versi yang sebelumya tetapi menambah perubahan dalam fungsi berdasarkan berjuta-juta maklum balas pengguna, kata Alex Rainert, ketua produk di Foursquare.

Reka bentuk baru ini hanya ada tiga butang di bawah untuk Friends, Explore, dan profil anda. Tab Friends membolehkan anda melihat suapan aktiviti terkini daripada rakan-rakan anda dengan gambar besar; membolehkan anda komen dan "Like" apa-apa aktiviti; dan lihat tips dan senarai yang berhampiran lokasi semasa anda.

Tab Explore sekarang memberikan anda idea-idea ke mana hendak pergi secara automatik berdasarkan sama ada anda berada di rumah atau perjalanan dengan hasil yang terbaik untuk di mana anda berada. Menggunakan data dari berjuta-juta check ins, Rainert berkata, Foursquare Labs mampu untuk membuat cadangan yang tidak hanya berdasarkan kepada rakan-rakan dan orang-orang yang mempunyai kepentingan yang sama, ia boleh menyempitkan kepada hasil yang terbaik untuk masa sehari.

Tab Profil pula kini menambah lebih banyak maklumat yang anda boleh lihat tentang sejarah anda dengan Foursquare. Anda kini boleh melihat sejarah check ins, friends, badge yang anda telah dapat, komen dan tips yang anda telah tinggalkan di pelbagai lokasi, dan senarai anda.

Butang Check in sendiri telah berpindah ke sebelah kanan atas antaramuka, reka bentuk pilihan Rainert berkata akan membuat lebih mudah untuk menyentuh dengan ibu jari anda. Aplikasi Foursquare yang baru boleh didapati secara percuma di App Store iTunes.

Labels: