Tablet Android Google Nexus Tersebar

Phone Arena telah berjaya mengesan kewujudan Nexus Android Tablet. Tablet tersebut khabar angin kononnya satu kerjasama antara Asus dan Google. Setakat ini mereka berjaya untuk menjaga daripada tersebar ke media, sehingga kini. Ramai yang beranggapan ia akan secara rasmi didedahkan pada persidangan pemaju syarikat 27 Jun.

Tablet itu seringkali dikaitkan sebagai mempunyai skrin 7 inci dan versi terkini perisian Android. Ia dijangka berharga sekitar $250 atau RM800 (tapi kalau sampai kat Malysia harga dia akan bertambah), meletakkan ia bersaing secara langsung dengan Samsung Galaxy Note and the Kindle Fire.

Tablet tersebut kelihatan mempunyai celah telinga di atas peranti. Google benar-benar membuat telefon tablet? Samsung menguji perairan ini dengan menawarkan Galaxy note, peranti yang berada di suatu tempat di antara tab dan telefon, tetapi ia akan menjadi aneh untuk melihat tab yang berfungsi sebagai telefon.

Casing-nya juga nampak mempunyai tempat untuk kamera video yang diletakkan, maka mereka boleh pergi untuk pendekatan chat video. Masih, seseorang mungkin keberatan untuk membawa telefon saiz tablet dengan mereka sepanjang hari.

Phone Arena mendakwa bahawa peranti akan merangkumi teras quad Tegra 3 CPU dan akan dikemaskini untuk Android 4.1. Khabar angin awal berkata bahawa ia akan dilengkapi dengan Android 5.0 Jelly Bean, tetapi yg memberi keterangan rahasia yang mengatakan bahawa tidak kes itu.

Labels: , ,