Facebook Mempunyai 955 juta Pengguna Secara Rasmi

Facebook baru saja mengeluarkan laporan pendapatan pertama kali sebagai sebuah syarikat awam. Selain daripada kewangan, syarikat itu mendedahkan statistik terkini pengguna.

Facebook berkata ia mempunyai 955 juta pengguna aktif, 552 juta yang menggunakan Facebook setiap hari. 543 juta daripada mereka menggunakan Facebook daripada peranti mudah alih.

Untuk meletakkan ini semua ke dalam perspektif, anggaran penduduk dunia, tahun 2011, adalah 6,973,738,433. Oleh itu, buang angka 6, dan anda ditinggalkan dengan dekat kepada jumlah pengguna AKTIF Facebook. Ia cukup mengagumkan.

Walaupun selepas semua kebimbangan privasi yang melanda pengguna sejak beberapa tahun, semua apa yang dipanggil "Facebook fatigue," meningkatkan kehadiran perniagaan dan pengiklanan, dan segala-galanya, Facebook masih berkembang dengan ketara.

Ingat semasa filem The Social Network, slogannya "You don’t get to 500 million friends without making a few enemies." Filem telah dikeluarkan pada tahun 2010.

Dalam perkembangan berkaitan, rangkaian sosial saingannya Google+ berkembang dengan ketara walaupun pada skala yang lebih rendah.

Labels: