Twitter Tidak Akan Berlembut dengan LinkedIn

Twitter terus untuk menjadikan nereka lebih tertutup, walaupun sebahagian besar kejayaannya boleh dikaitkan dengan sifat terbuka. Syarikat itu mengambil lebih banyak kawalan ke atas produk dan data yang menyatakan bahawa ia memberi fokus kepada kualiti, walaupun langkah itu akan akhirnya memberi kesan.

Syarikat itu mengumumkan bahawa ia mula lebih menguatkuasakan kaedah-kaedah API yang sedia ada. Peraturan yang lebih ketat dalam pembikinan. Mangsa pertama penentuan baru ini adalah LinkedIn, yang terpaksa berhenti memaparkan tweet di laman web.
"Back in March of 2011, my colleague Ryan Sarver said that developers should not 'build client apps that mimic or reproduce the mainstream Twitter consumer client experience.' That guidance continues to apply as much as ever today," Twitter's Michael Sippey wrote.

"Related to that, we’ve already begun to more thoroughly enforce our Developer Rules of the Road with partners, for example with branding, and in the coming weeks, we will be introducing stricter guidelines around how the Twitter API is used," Michael Sippey dari Twitter menjelaskan.
Cara Twitter menjelaskan, ia mahu pengalaman yang sama di mana orang berinteraksi dengan perkhidmatan. Tetapi Twitter terus untuk menambah fungsi, seperti retweets, favorites dan sebagainya, di atas tweet asas, ia bimbang pihak ketiga tidak akan menyampaikan ciri-ciri yang sama dengan cara yang sama.

Pada mulanya, mereka mensasarkan aplikasi, desktop dan pelanggan mudah alih dan kebanyakannya dihapuskan. Tetapi sekarang yang berlaku sasarkan laman web untuk melakukan perkara yang sama, bermula dengan LinkedIn, satu perkongsian yang besar tidak lama dahulu.
"Consistent with Twitter’s evolving platform efforts, Tweets will no longer be displayed on LinkedIn starting later today. We know many of you value Twitter as an additional way to broadcast professional content beyond your LinkedIn connections," LinkedIn tulis di blog post.
Dalam post yang sama, LinkedIn menawarkan cara mudah tanpa had yang baru, hanya menulis pada LinkedIn terlebih dahulu, apa jua anda kongsikan akan ditolak ke Twitter juga jika anda mahu.

Jelas, ini adalah bertentangan dengan apa yang Twitter telah cuba untuk capai, tetapi itulah apa yang anda dapat apabila anda mula mengenakan had tiruan. Sebagai nota sampingan, tweets masih boleh diterbitkan di Facebook jadi mungkin peraturan baru ini tidak terpakai kepada semua orang.

Labels: ,