MegaUpload Akan Dibina Semula, Lebih Baik dan Lebih Besar


Walaupun kes terhadap pemilik Megaupload mungkin tidak begitu besar, dengan pihak berkuasa sentiasa memikirkan sesuatu, sekurang-kurangnya sesuatu serbuan dicapai, ia menghapuskan laman MegaUpload dari dunia web.

Walaupun Kim Dotcom (pemilik MegaUpload) akhirnya berjaya dalam membuktikan dia tidak bersalah, MegaUpload akan kekal ditutup sehingga urusan undang-undang selesai dan ia akan mengambil masa bertahun-tahun.

Tetapi Kim Dotcom boleh membawa kembali MegaUpload lebih awal dari itu, atau sekurang-kurangnya versi baru MegaUpload. Beliau sekarang bekerja di MegaBox, perkhidmatan muzik yang berada dalam perancangan untuk seketika kini.

Tetapi ini adalah sesuatu yang baru, dia kini bercakap tentang perkhidmatan baru "Mega", yang akan menjadi lebih besar dan lebih baik daripada MegaUpload sebelum ini. Malah, ia akan menjadi lebih sukar untuk dijatuhkan.

"Pemaju perlu bersedia. API Mega akan memberikan kuasa yang luar biasa. API kami dan alat Mega anda akan mengubah dunia," kata beliau di Twitter.

Labels: ,