Samsung Akan Lancarkan Kamera Android

Ilustrasi pelukis mencadangkan rupa bentuk kamera Android
Pernahkah anda terbayang sebuah kamera yang mempunyai sistem operasi seperti Android? Nikon adalah yang pertama mengumumkan kamera seperti itu dengan Coolpix S800c. Dan sekarang giliran Samsung pula untuk mencuba.

Satu sumber tanpa nama memberitahu GSMArena mendedahkan niat Samsung untuk melancarkan kamera berdasarkan Galaxy S III minggu ini di IFA. Kamera dikhabarkan akan mempunyai 16MP dan ciri Android 4.0. Ia juga akan menyokong 10 kali zoom.

Mereka menyifatkan telefon sebagai "Galaxy S III melekat di belakang kamera." Ia akan menampilkan tiada butang fizikal di belakang. Ia juga dilaporkan akan datang dalam dua versi - Wi-Fi dan Wi-Fi+3G.

Jika ini ternyata adalah benar, Samsung akan mengatasi cubaan pertama Nikon. Coolpix S800c hanya mempunyai Android 2.3 dan 3.5 inci OLED skrin. Jika kamera Samsung dikhabarkan seperti Galaxy S III, ia akan mempunyai 4.8 inci skrin AMOLED dan 1.5 GHz pemproses dwi teras.

Seperti khabar angin yang lain, ia adalah penting untuk tidak menaruh harapan tentang perkara ini. Kita akan mengetahui jika Samsung benar-benar membuat kamera ini di IFA bermula pada hari Jumaat di Jerman.

Labels: ,