Facebook Hashtag adalah fungsi yang gagal

Facebook membuat gembar-gembur besar di seluruh internet dengan akhirnya memperkenalkan fungsi hashtags, tetapi ia nampaknya gagal memberi impak kepada pengguna.

Rangkaian sosial itu menyediakan hashtags untuk mendedahkan pelbagai topik atau produk, menjadikan mereka lebih popular atau membawa perhatian kepada peristiwa-peristiwa tertentu yang semua orang perlu tahu.

Menurut Facebook, analisis perkhidmatan EdgeRank Checker menunjukkan bahawa hashtags gagal memberi apa-apa kesan untuk rangkaian sosial terbesar di dunia itu. Pada asasnya, pendedahan tidak meningkat, jangkauan tetap sama. Tambahan pula, mereka juga mungkin mempunyai kesan negatif.

Data dari EdgeRank menunjukkan jawatan tanpa hashtag yang lebih cenderung untuk mempunyai menghebahkan maklumat.

Hashtags amat popular di Twitter dan mereka telah menjadi petunjuk yang sebenar bagi subjek yang trending di semua bahagian dunia. Menggunakan mana-mana hashtags boleh membantu pengguna menemui lebih post pada topik yang tertentu.

Walau bagaimanapun, alat yang sama adalah tidak berjaya di Facebook.

Labels: