Muat turun video YouTube melalui aplikasi mudah alih

YouTube mengumumkan bahawa tak lama lagi pengguna akan dapat muat turun video melalui aplikasi mudah alih. Idea ini untuk men jadikan YouTube kurang bergantung kepada sambungan data yang kurang stabil.

Walau bagaimanapun, ia adalah satu perubahan yang agak besar bagi syarikat, kerana YouTube tidak pernah membenarkan pengguna muat turun video. Malah, ini bertentangan dengan terma-terma perkhidmatan.

Isu itu kembali kepada pelanggaran hak cipta. YouTube mahu menunjukkan pemilik kandungan yang ia melindungi video mereka. Perkhidmatan ini tidak boleh menunjukkan apa-apa iklan pada video yang anda muat turun.

"Tidak lama lagi pada tahun ini kita akan melancarkan satu ciri baru pada aplikasi mudah alih YouTube yang akan membantu anda mencapai peminat - walaupun mereka tidak bersambung dengan Internet," umum YouTube di blog mereka.

Ciri baru ini, mungkin, akan sama ada secara automatik pra-muat turun video YouTube yang anda akan tonton atau membolehkan pengguna memilih beberapa klip untuk dimuat turun. Mungkin gabungan kedua-dua, tetapi kita akan perlu tunggu dan lihat untuk mengetahui dengan pasti.

Labels: