Pratonton Laman Digg yang Dibina Semula

Betaworks telah menunjukkan pratonton rekabentuk semula Digg v.1 yang akan datang, ia kelihatan lebih bersih, kemas dan kurang berbelit seperti versi sekarang.

Asalnya dilancarkan pada tahun 2004, Digg komuniti berita pertama terbesar yang berkongsi dan membenarkan pengguna untuk mengundi pada URL yang dihantar oleh komuniti.

Kejahutan Digg bermula pada tahun 2010 dengan pelancaran rombakkan sistem himpunan berita yang membenarkan penerbitan web mempunyai lebih kawalan ke atas apa yang telah dikemukakan. Perubahan-perubahan yang membawa kepada aktiviti pengguna yang menurun dan, seterusnya lalu lintas yang kurang kepada pemilik laman web. Baru-baru ini Digg telah dijual kepada Betaworks, yang kemudian mengumumkan ia akan membina jenama baru.


Versi baru Digg v.1 pada dasarnya meningkat ciri-ciri yang langsung tidak meningkatkan pengalaman pengguna. Pasukan itu membuang "Diggbar" bingkai yang memaparkan bar navigasi di bahagian atas mana-mana laman web yang telah dikemukakan pada Digg. Tujuan ciri ini adalah untuk memastikan pengguna yang terlibat pada Digg, yang sentiasa menghantar pengguna di luar laman ini untuk melihat kandungan. Tapi ia menyebabkan kesusahan kepada pengguna dan sering menghalang mereka daripada melihat kandungan dengan mudah. Selain itu, Betaworks menyingkirkan ciri "bilik berita", yang jauh lebih berguna untuk penerbit daripada teras pengguna Digg.

Pasukan Betaworks juga memudahkan dan menamakan semula aliran berita. "Newswires", yang terdiri daripada penyerahan pengguna baru yang mengalir dalam masa sebenar, akan dipanggil aliran "upcoming".

Satu perkara yang tak ada pada masa pelancaran adalah sistem komen. Betaworks berkata perbualan yang telah berlaku pada rangkaian sosial lain dan untuk "melakukannya dengan betul," sistem komen Digg perlu mengambilnya ke dalam akaun.

Labels: ,