Microsoft Jenamakan Semula Hotmail sebagai Outlook

Perkhidmatan Hotmail Microsoft masih popular dengan lebih 325 juta pengguna aktif setiap bulan, tetapi syarikat itu telah memutuskan menamatkan jenama Hotmail dalam memihak kepada sesuatu tanpa memberi kesan negatif. Ini dia Outlook.

Pertama, anda mungkin tertanya-tanya, "Outlook, seperti pelanggan e-mel saya digunakan di pejabat?" Ya, itulah namanya, tetapi sekarang sudah ada akan menjadi versi percuma Office Outlook dan versi yang memberi tumpuan kepada pengguna Outlook.

Produk e-mel pengguna yang dirombak adalah salah satu perubahan kebanyakan produk dalam lineup tahun ini oleh Microsoft, kerana ia memperkenalkan Windows 8 kepada dunia. Ia juga sedang berusaha untuk melepaskan Office 2013, Windows Phone 8 untuk telefon pintar, SkyDrive yang lebih baik, kemaskini perisian Xbox 360, Windows Azure dengan sokongan IaaS, dan banyak lagi.

Melalui perancangan yang kukuh, syarikat itu telah menjadikan produk-produk ini berinteraksi antara satu sama lain. Mereka juga berkongsi pandangan yang sama dengan prinsip-prinsip reka bentuk Metro, dengan Outlook sebagai contoh utama:


Satu lagi ciri utama adalah panggilan Outlook Skype. Sejak Microsoft membeli Skype $8.5 bilion, syarikat itu telah tidak melakukan integrasi Skype ke dalam produk mereka. Tetapi sekarang Microsoft akan mengambil kesempatan yang serius untuk kali pertama dalam Outlook. Jika anda klik pada butang sembang video dengan kenalan e-mel anda, anda boleh memulakan panggilan Skype walaupun anda tidak mempunyai Skype yang dipasang pada komputer anda.

Pengenalan Outlook adalah satu langkah bijak oleh Microsoft. Ia menawarkan alternatif yang berdaya maju ke arah orang ramai yang celik teknologi yang tidak mahu dikaitkan dengan Hotmail, dan ia baik dengan mengintegrasikan perkhidmatan Microsoft yang lain, mewujudkan kemudahan yang serupa dengan apa yang ditawarkan oleh Google dengan Gmail, Docs, Drive, Main, Reader, dan lain-lain.

Labels: , ,